pigenlina

Halsfluss

Publicerad 2013-02-22 16:44:29 i Allmänt

Kan Pernilla känna din smärta om du bryter benet i Odense? Nej. men hon kan smitta mig med halsfluss. Hur sjukt är inte det, att båda får halsfluss under ett ganska snävt tidsintervall? Idag var jag hos läkaren efter tre sömnlösa nätter pga halsont. Jag har aldrig haft ont i halsen så länge och så mycket så jag tyckte det var bäst att kolla upp. Men jag älskar mina läkare här i Odense. Det är gratis, jag ringde klockan 10 imorse och fick en tid klockan 13. Jag har träffat två kvinnliga läkare under min tid här i Odense och båda har varit underbara. Nu ska jag äta penicillin och vila några dagar till, sen blir jag frisk. Åh så härligt det kommer bli!! Ole gjorde en halsundersökning på mig dagen innan och tyckte att mina tonsiller såg röda och svullna ut. De var inte vitprickiga, vilket är karakteristiskt för bakteriell halsfluss (tonsillitis). Efter en tops i halsen och ett blodprov hos läkaren visade det sig att det var den bakteriella formen jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela