pigenlina

Revy!

Publicerad 2013-02-15 17:12:00 i Allmänt

Igår var Maren, Kajsa, Ellen, Oles syster och jag på Medicin/biomekkar-revyn. Det var första gången den anordnades och det var riktigt bra! Det var många roliga sketcher, men roligast var de med sång och dans till. Jag har ju alltid älskat musikaler. Det var mycket intern för studiet, som en sång till anatomiläraren efter spotexamen och tre killar som funderade över att flytta till Köpenhamn. Ofta var det melodier med andra texter till, men några gånger var sångerna helt egenproducerade. Imponerande!! En av mina favoriter var en omskrivning av disneys "en helt ny värld", som handlade om modul 7 (den jag läser nu). En helt ny värld hade bytts ut mot "ditt underliv" eftersom modul 7 bl.a. handlar om manliga/kvinnliga könsorgan. Jag kan absolut tänka mig att vara med nästa år. Modul 7 handlar också om D-vitamin som är viktigt för kroppens kalciumbalans. Kalcium är viktig för bl.a. nervledning. Vitamin D kan fås genom födan eller solen. Solens UV-strålar hjälper till att omvandla vitamin D till dess aktiva form, som medverkar i kalciumregleringen. I Marocko bildade jag nog väldigt mycket aktivt D-vitamin, men här i Danmark står produktionen ganska stilla. Tur att man har ett stort kalciumlager i fettväv som kan förhindra vitamin D-brist i flera år! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela