pigenlina

Vänner

Publicerad 2013-02-18 10:28:09 i Allmänt

I helgen har två av Oles syskon varit på besök, en syster och en bror. Systern är nästan lika gammal som jag och det var väldigt kul att lära känna henne lite bättre. Hon följde med oss på revyn i torsdags och var med på universitetsfesten i lördags. På lördag-dag gick vi en tur på stan tillsammans. Under tiden kunde Ole och hans lillebror se på loverpool-matcher och göra andra grabbiga ting. Det var en väldigt mysig helg som avslutades igårkväll med ett skype-samtal med Ebba. Härligt med både nya och gamla vänner på samma vecka! Jag har även fått en ny svensk kompis som går några moduler under mig. Hon är också tillsammans med en norsk kille, men han går industriell design i kbh. Sjuukt duktig på att teckna! Jag fick se lite av hans verk när jag var på te hos dem i veckan. Hon berättade att hon och hennes vänner hemifrån brukade ha en "alla högtider på en dag-dagen". Då tar man upp en almanacka och firar alla högtide på ett år på samma dag. Så till frukost blir det våfflor och semla, alla hjärtans dag, sen gömmer man påskägg osv. Ni förstår principen! Dagen avslutas med nyårsafton. UNDERBAR DAG!! Jag hoppas jag får vara med om en alla högtider på en dag-dagen snart.
Ebba, jag och Pillan för länge sen när vi gjorde egna ansiktsmasker av avocado...
Oles syskon och jag (alla utom en). Kari och Helge, de två till höger, var här på besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela