pigenlina

Sol

Publicerad 2013-01-17 14:55:27 i Allmänt

Nu sitter jag - surprise surprise - och pluggar. Idag är jag inte på WP, utan hemma med mina roomies på Lyckliga Gatan. Ole och jag tog en lite sovmorgon imorse, sen gick jag ut och sprang i vintersolen. Upp med böckerna och datorn på bordet och börja läsa. Eftersom jag redan har tränat kan jag egentligen hålla på hela dagen, men jag blev så sjukt sugen på att måla eller nåt ikväll. Så kanske att jag sätter en tidsgräns, pluggar flitigt fram tills dess och fyller en av dukarna jag fick av tjejerna i födelsedagspresent. Jag fick tre dukar, en stor och två mindre som jag tänkte skulle passa bra ovanför den rosa soffan när de blir klara. Venus födelse hänger ju ovanför den andra soffan, så jag tänkte fortsätta på kvinno-temat och göra soffhörnan till värsta tjejhörnan. Jag tänker mig tre olika tavlor med kvinnomotiv, som ändå passar ihop med varandra och Venus. To be continued... Det var länge sen jag målade nu, Raining men och tavlan på Oles morfar är väl mina enda skapelser i Odense tror jag. Sen var det mammas och Annas tavla i somras.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela