pigenlina

Söndagsfrukost

Publicerad 2013-01-20 17:23:08 i Allmänt

Nu är jag igång med att laga en broccolipaj. Den har 30 minuter kvar i ugnen, och jag längtar tills den får komma ut eftersom jag är vrålhungrig. Imorse bakade Eleonor scones till hela Lyckliga Gatan medan jag och Ellen dukade upp med alla pålägg vi hade i kylen. Det blev en riktig mysfrukost med bl.a. kardemummascones, brunost och ägg med svensk kaviar. Mums vad gott det var!! Sen har dagen varit gansk lik de andra pluggdagarna med förmiddagslöpning och examensläsning.
 
Imorgon har Ole examen, lycka till dig dig! Och dagen efter är det min tur. Jag har suttit och gjort gamla examensset och tror att det ska gå ganska bra. Det enda jag är dålig på är syntesen av puriner och pyrimider, som bygger upp vårt DNA och RNA. Ibland får man bara hoppas att det inte kommer någon sådan fråga.
 
Här får ni en bild från frukosten imorse och en tjuvkik på den framtida tavlan...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela