pigenlina

Skoleboller

Publicerad 2013-07-15 18:04:54 i Allmänt

Igår bakade jag och Livi skoleboller. Det ær norska bullar av vanlig søt vetedeg med vaniljkræm i mitten (som ett wienerbrød) och glassyr och kokos på. Supergott! Jag ska baka på landet, jag lovar. På jobbet idag fick jag reda på varfør det heter skoleboller, en fråga jag har lurat på længe. En av mina kollegor var tydligen slækt med uppfinnaren av bakverket, som hade ett bageri precis vid en skola och brukade baka såna bullar. Skoleboller! Nu har jag bara 4 dagar kvar på jobbet hær i stavanger, helt sjukt. Den hær sommaren har sprungit fram. På søndag bær det av till oslo och Frambu-lægret. Jag glømde sæga.. Jag har lært mig virka! Eller hekla som det heter på norska. Jag sæger bara en sak.. Årets julklapp blir ett lapptæcke. Haaa deeet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela