pigenlina

Hur svårt kan det vara!?

Publicerad 2013-03-05 17:40:29 i Allmänt

http://www.youtube.com/watch?v=0wTnjgyOcqc
 
Jag känner mig som killen på ovanstående länk...
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: danskarna är värdelösa på namn! Nu har jag blivit kallad antingen Eva-Lena eller Eva-Lina två gånger på kort tid. Först på Kjells födelsedagsfest när en tjej sa att hon tyckte mitt namn var så fint att hon hade skrivit upp "Eva-Lena" först på listan över barnnamn. Den andra gången var idag när jag skulle skicka lite skolsaker till en ny norsk tjej i min klass. Jag råkade skicka till fel Kristina, som skrev såhär:
"Hej Evalina :)  Jeg tror, du har fået fat i den forkerte. Mvh. Kristina."
Då står ändå mitt namn precis över meddelandet som jag skickat. Vad är problemet?? Det är ganska trots allt ganska stor skillnad på ett a och ett e. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela