pigenlina

Maränger

Publicerad 2013-03-19 10:58:15 i Allmänt

Här om dagen bestämde jag mig för att vispa maränger, eftersom jag hade några äggvitor över. Vi har ingen elvisp så jag stod i säkert en timme och vispade för glatta livet. Resultatet blev flera goda maränger och tre blåsor på händerna. Jag har läst att maränger blir bäst handvispade, men tänker aldrig göra det igen. Hellre lite mindre goda maränger än fler blåsor. 
 
Nu har jag kollat upp lite tåg till Lund och planen är att dra från Odense klockan 15 på fredag, så hinner jag med ett tåg till Lund som är framme17:18, och om jag missar det är jag framme 17:30... Jag ringer dig imorgon mormor! Men jag räknar alltså med att vara framme runt middagstid. 
 
Delad glädje dubbel glädje! Jag längtar till att träffa både mormor, kusinerna, morbror och Pillan när hon kommer efter examen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela