pigenlina

Nybakt!

Publicerad 2013-03-31 21:22:18 i Allmänt

Jag har precis bakat dinkelbullar och fyllt upp kylen inför Pillans besök. Så kanske hon tror att jag alltid har nybakt bröd och massa mat hemma. Maren har mobbat mig för mina matlådor den här veckan. Jag åt couscous med kokta morötter och makrill i tomatsås flera dagar i rad. Efter första mat-piken försökte jag hotta upp maten med lite majs också, men utan framgång. Men det var gott, mättande och billigt! Allt en student behöver. 
 
När Pillan kommer hit tänkte jag att vi kunde ta en runda eller två på stan. Jag behöver ett par svarta skor med spännen till min svenska folkdräkt. Enligt Ole får jag absolut inte ha mina mörkgröna klackskor som jag tycker så mycket om, utan borde ha bunadskor. Får se om det finns att köpa på Footloose... Men jag gillar Bunad-traditionen så mycket att jag vill ha ett par ordentliga skor :)
 
Snart var det ett år sedan jag följde med Ole till Colombia. Det kan ha varit ett av de bästa besluten i mitt liv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela