pigenlina

Skåne

Publicerad 2013-03-26 14:33:00 i Allmänt

Nu är jag tillbaka i Odense efter en härlig skåne-weekend. Jag åkte till mormor i fredags och kom fram lagom till en god middag hemma hos morbror Robban. På lördagen åkte Ebba, mormor och jag till Lund för att köpa löpaskor på löplabbet. Det var kul att se hur jag sprang i slow motion och jag blev förvånad över att jag sprang helt rakt. Inga pronationsskydd här inte! Vi fikade med Anna och Uffe innan vi begav oss hem till en lunch beståene av pörkölt och nockedli. Mums! Under resten av helgen har mormor och jag bara myst med te, god mat (bl.a. lamm!!) och godis, programmet "Landet runt" och promenerat till Robbans hus. Jag är stolt och glad över att ha en så pigg och cool mormor, som lär mig chi gong och kan knyta skorna med raka ben. Nu är jag så utvilad jag kan bli inför examensläsningen! 
 
I måndags fick jag vara med kiropraktor Laszlo hela dagen på jobbet. Det var superkul och jag fick träffa patienter och ställa massa frågor. Han visade mig en maskin som skickade ut stötvågor som användes till behandling av bl.a. hälsporre och lät mig knäcka hans rygg. Mitt på dagen bjöd mormor på lunch i saluhallen. Sen var et bara att bege sig till tåget. Mormor, som tänker på allt, hade gjort en matsäck med hemmabakt bröd och pålägg, som slank ner nånstans mellan Lund och Köpenhamn. Tack mormor för en underbar helg!
 
Jag har fortfarande kvar den härligt lugna känslan i kroppen och det kommer nog ta ett tag innan jag kan äta framför datorn igen. Jag behöver minst tre koppar grönt te om dagen, tre ordentliga mål mat följt av efterrätt, sedan kakor och godis. Som Maren sa: om jag hade bott hos min mormor permanent hade jag nog vägt 90 kg. Det blir något helt annat att besöka mormor själv än med hela familjen. Vi har varandra för oss själva kan man säga och jag tycker det är superkul att höra om mormors liv, åsikter och tankar. Här är en bild från när jag besökte mormor förra sportlovet. Jag ska försöka få in ett besök varje termin, helst varje modul. Är vi lika? Om inte utseendemässigt så har jag i alla fall fått mitt lokalsinne (eller frånvaro av lokalsinne) av mormor, samt en massa andra egenskaper som vi kom fram till i löpet av helgen. 
 

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2013-03-26 17:40:38

Jag hade underbart roligt med Dig och längtar efter nästa besök. Vi ses snart i Odense!
Puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela