pigenlina

Min vackra stad

Publicerad 2013-05-15 21:05:54 i Allmänt

När jag kom hem från skolan idag, efter att ha klarat supervisionen (!), var det alldeles för bra väder för att sitta inomhus. Så jag tog en promenad upp i Munke Mose, där jag fick se massa glada människor som myste i solen och svettades i löparkläder. Dessutom fick jag se fem små lejonungar i Odense zoo. Underbara varelser! Jag stod hur länge som helst och stirrade. Sen fortsatte jag längs Odenses finaste gata och föreställde mig att jag bodde i husen. Den leder tillbaka till starten av Munke Mose, där en flotte med en färgkonstnär låg och flöt i vattnet. Konstnären smällde av färgbomber och förde papper över färgröken så konst bildades, som en assisterande kille rodde tillbaka till åskådarna och delade ut. Fantastiskt. Showen avslutades med ett fyrverkeri. Sen kom jag hem och blev bjuden på jordgubbar i mjölk av min man. UNDERBAR DAG I EN UNDERBAR STAD! I <3 ODENSE

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela