pigenlina

Mor och Bestemor

Publicerad 2013-05-12 12:48:45 i Allmänt

I helgen hade jag besök av mamma och mormor. Det var två underbara dagar! Även om det var en kort visit, kändes det aldrig stressigt och jag njöt varenda sekund. Jag hade skola till 16 i fredags, så efter den cyklade jag och mötte mamma och mormor på stationen. De hade med sig middagsingredienser, och mamma lagade pasta med kyckling och bacon-sås. Det var hur gott som helst, och vi pratade, drack te och myste resten av kvällen. Dagen efter var vi bjudna på frukost till Ole, som hade bakat eget bröd. Det blev ännu mer mat, te och mys, innan vi tog promenaden runt Munke Mose och köpte glass. Förutom de två glasskulorna, kunde man som vanligt välja på flødeskum, guf-guf, syltetøj och flødeball. Mamma och Ole var modiga nog att ta guf-guf på. Efter Munke Mose gick mamma, mormor och jag på stan, och jag fick ett par nya skor + en skön sula till. Dessutom fyllde mamma på mitt skafferi så att det knappt går att stänga. Jag saknar er redan och längtar till nästa gång vi ses. Jag tycker om min familj otroligt mycket, och därför har jag gjort en lista: ten reasons to love my family:
  1. Ingenting är tabu, vi kan prata om allt och jag kan berätta allt för alla.
  2. Alla är generösa och delar med sig med kärlek, kunskap och saker.
  3. Alla välkomnar nya vänner och käraster med öppna armar.
  4. Vi har bra värderingar och vet vad som är viktigt i livet.
  5. Vi kan bo 100 mil ifrån varandra, eller på andra sidan jorden, men vi finns alltid där för varandra.
  6. Var och en har egenskaper som jag beundrar.
  7. Vi bryr oss om varandra.
  8. Vi bryr oss om andra också, inte bara de i familjen.
  9. Vi kan skämta och skratta ihop.
  10. Alla är alltid glada.
Såhär glad är jag över att jag har er!

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2013-05-12 14:22:46

Jag hade underbart tillsammans med Er och instämmer fullständigt med listan.
Kan man ha mer tur i livet än att ha så fantastiska barn, barnbarn, deras vänner och käraste?
Jag älskar Er!
Pussar och kramar i massor

Postat av: Pillan

Publicerad 2013-05-12 19:21:16

Så sant som det är sagt!

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-05-12 20:08:22

Lyckodagar som jag kommer att leva länge på!
Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela