pigenlina

Sommardagar

Publicerad 2014-04-30 18:39:22 i Allmänt

Den här veckan har jag haft besök av Pillan! Vi har gjort massa mysiga saker och blivit riktigt bruna i sommarvädret som varit. Jag undrar om Björn kommer känna igen henne... På fredagkvällen ankom Pillan till Odense station, där hon möttes av mig och Ole. Vi hade vänner på besök och en extra övernattare, som skulle ta kvot 2 provet dagen efter. Vi åt hemmalagade burgare tillsammans allihop. Varje morgon åt vi frukost på terassen och drack kaffe i solskenet. På lördagen promenerade vi längs ån och stannade vid Skovsjön för att köpa glass. På kvällen var vi bjudna till Cassandra och Viktor på kubbspel och grillmat, innan vi gick ut i Odense by. 



Söndagen tillbringade vi på Løfteriet, Eleonors pojkväns gym. Vi tränade utomhus med Eleonor och hennes träningspartner Tenna, och sen låg vi bara och solade och såg på alla andra som lyfte tungt. På kvällen bar det av till Laws kolonihave, där vi pratade och lekte lekar med alla som var där. 


Måndag inleddes med en löprunda följt av strech i solen. Det var bra uppvärmning till cheerleadingen, som vi gick på senare på dagen. Vi hann även med en liten picknick i Munke Mose.

Tisdagen tillbringades på Bazaren och i second hand-butiker. Pillan var på jakt efter några nya tallrikar nu när Björn ska flytta. På Bazaren inhandlades frukt och nötter, som vi åt i hamnen. Pillan och jag åt lunch på Olivias Brasserie i äkta dansk stil: en slags smörrebröd med panerad fisk, torsk och räkor. Stjerneskud heter det. Vi såg två gamla tanter som kunde varit oss om några år.


Nu har min älskade tvilling och andra halva åkt hem, och jag bara längtar till nästa gång vi ses i Stockholm. Som tur är är det inte så långt tills dess! På väg hem från stationen såg Ole och jag en kul skylt i en bil. En sån borde du ha pappa!





Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-04-30 22:12:22

Underbara bilder.
Pusspuss Mamma

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-05-01 07:19:51

Fin text också, och ja, jag gillade skylten.

Postat av: mormor

Publicerad 2014-05-01 16:37:44

Bilderna är lika härliga som innehållet!
Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela