pigenlina

Barn av regnbuen

Publicerad 2014-08-22 18:16:39 i Allmänt

Det var en gång en rysk astronaut och en rysk hjærnkirurg som diskuterade religion. Hjærnkirurgen var kristen, men det var inte astronauten. 'Jag har varit ute i rymden flera gånger' sa astronauten øverlægset. 'Men jag har aldrig sett Gud eller några ænglar.' 'Och jag har opererat många kloka hjærnor', svarade hjærnkirurgen. 'Men jag har inte sett till en enda tanke.'
 
Det nærmar sig val i Sverige, och jag ska såklart se till att røsta, æven om det blir från utlandet. Bergen har ett svenskt konsulat bara några kilometer bort, så dit tænkte jag gå någon gång næsta vecka. Jag har inte bestæmt mig før vad jag ska røsta på, men idag gjorde jag aftonbladets valtest. Før mig ær invandringspolitik, jæmstælldhet, sjukvård och skola viktigast, och det ær de punkterna jag kommer att røsta utifrån. Historien om den ryska astronauten och hjærnkirurgen læste jag i Sofies værld, en vældigt bra bok som handlar om filosofi. Jag tycker att det ær viktigt att alla får ha sin tro och sin religion utan att bli krænkta før det. Jag kommer att røsta før ett mångkulturellt Sverige. Dærfør blev jag inte så førvånad øver att de politiker som tænkte MINST LIKT MIG var tre sverigedemokrater... Några kænda ansikten?
PS. Søk gærna på 'barn av regnbuen' på youtube! 
 

Kommentarer

Postat av: Gustav

Publicerad 2014-08-22 18:27:31

Saknar dig.....

Postat av: Linn

Publicerad 2014-08-23 14:12:28

Inte så förvånande...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela