pigenlina

Surdeg

Publicerad 2014-08-22 12:25:42 i Allmänt

Jag har känt mig som en hemmafru de senaste dagarna, då Ole varit i skolan och jag varit ledig. Jag har tagit ansvar för mat, disk, tränat och organiserat skåpen. Ett av mina projekt har varit att göra en egen surdeg som ska få hänga med hela Bergentiden. Nu återstår en matning innan jag kan baka med den, men det är svårt att veta om surdegen bubblar, dallrar och bullar tillräckligt. Jag är inte säker på om min deg är en surdeg eller en sur deg än, men både den och jag jobbar på det. Vad säger experterna som har gjort det förr?
Små, små bubblor...


Kommentarer

Postat av: Cääääz!

Publicerad 2014-08-22 22:08:43

Den blir bættre och bættre ju mer man bakar med den så det ær bara att komma igång ;) Men bubblig och 'seg' ska den va! Ska dofta lite syrlig och søtt, och absolut inte surt/dåligt eller som aceton, då ska den matas mer innan man bakar med den. http://popdeprovence.dk/sadan-fodrer-du-din-surdej/
Saknar dig! Nær kommer du på besøk?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela