pigenlina

Bergen

Publicerad 2014-01-20 22:21:56 i Allmänt

Nu är jag tillbaka från en händelserik weekend i Bergen! Jag åkte torsdag kväll och blev hämtad av söta Kari Synnøve på Bergen flygplats. På fredag förmiddag var jag på intervju för jobb på ett äldreboende. Det gick bra, jag får jobba där i höst om jag vill! På kvällen firade vi med en öl och deltog i Bergens byliv. På lördagen var vi riktigt norska och gick på tur. Vi vandrade upp på Ulriken, Bergens högsta fjäll, en tur som skulle tagit 40 min upp och 40 min ner, men tog 3 timmar upp (vi råkade välja den längsta vägen). Det hann bli riktigt mörkt och som tur var hann vi med bybanan, en slags lift, ner. Annars hade vi fått sova på toppen. Hemska tanke! 


På söndagen åkte vi till Voss för att åka skidor. Vi njöt av fartfylld åkning ner för backen, varm choklad och pommes frites. När själva åkningen var över passade vi på att besöka Kari och Oles farmor och farbror som båda bor på Voss. Vi blev bjudna på middag och mysigt sällskap. 



Idag, måndag, gick vi upp på ett lägre fjäll, såg på utsikten, gick en stund på stan och drack kaffe på café. Det var någon som hade ristat in O och E på ett träd. Passande! Härliga dagar med en härlig tjej!!





Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-01-22 08:49:54

Fin utflykt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela