pigenlina

Man tager vad man haver

Publicerad 2014-06-11 12:30:01 i Allmänt

Nu ska jag ge er receptet på min "man tager vad man haver-gratäng". Den är perfekt när du inte vet vad du ska laga och har lite random ingredienser hemma. Grunden är sötpotatis, sen kan du ta vad som helst!
- Hacka lök (gul, röd - spelar ingen roll), pressa vitlök och bryn.
- Därefter slänger du i vad du vill.
Dagens gratäng innehåller riven morot, riven ingefära, sojabönor och tacoköttfärs. Tidigare gratänger har innehållit riven blomkål, zucchini och kyckling.
- Stek alltihop tillsammans med grädde eller kokosmjölk (beroende på vad du har hemma, bara det är creamy) och krydda med valfri krydda. Jag rekommenderar curry.
- Skala sötpotatisen och skiva tunt. Varva sedan den creamy blandningen med sötpotatisplattorna i en ugnssäker form och grädda i ugnen tills potatisen blir mjuk (30-40 min).
- Servera med banan, majs och nötter för en exotisk känsla.
Låter det konstigt eller gott? Well, only one way to find out!


Kommentarer

Postat av: pillan

Publicerad 2014-06-11 12:32:18

Nice! Låter som min typ av matframförhållning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela