pigenlina

Husmor

Publicerad 2014-03-05 18:49:37 i Allmänt

Jag tycker verkligen om att laga mat nu när jag bor med Ole. Det är roligare att laga till någon annan än sig själv. Idag gjorde jag korvstroganoff. Husmanskost när den är som bäst. Vi hade partypølser kvar sen Oles småsyskon var på besök, så jag använde dem istället för falukorv. Sen gjorde jag eget knäckebröd på mitt nya non sticking baking paper.. Inte så non stickning! Jag hoppas att bakplåtspapper är nyttigt, för jag fick inte bort allt.. Goda blev de i alla fall! Här har ni receptet:
* 3 dl mjöl (majs eller vete)
* 1,5 dl solrosfrön
* 1,5 dl linfrön
* 0,75 dl sesamfrön
* 0,75 dl olja av valfri sort
* 3,75 dl kokande vatten
Blanda ihop och bred ut över två plåtar. Tips: lägg ett bakplåtspapper över och ett under och pressa ut smeten. Den är för kletig att kavla! Eller smörj plåten, även non sticking bakplåtspapper fastnar!




Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-03-06 08:59:06

Det är verkligen gott med hembakat knäckebröd. Stroganoffen ser fin ut.

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-03-07 07:41:25

Så himla rolig bilden med knäckebrödet.

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela