pigenlina

Snabba händer

Publicerad 2014-11-26 19:03:33 i Allmänt

På fredag ska Ole och jag på koncert med en jazzmusiker som heter Gregory Porter. Ole är väldigt musikalisk och kan lyssna på vilken jazz som helst. Jag är mer restriktiv och kan tycka att bara intrumental jazz är stressande. Jag har en teori om att bara musikaliska människor uppskattar all slags jazz, till skillnad från oss som inte spelar något instrument. Vi håller oss till jazz med sång, som till exempel Monica Zetterlund och Gregory Porter. Teorin stämmer i alla fall på mig och Ole. Vad säger Pillan, har den undersökningen signifikans? Gregory Porter är i alla fall väldigt talangfull och har många bra låtar. Det ska bli kul att se honom live! Jag har upptäckt ännu en fördel med att Ole kan spela trummor. För det första är det ju coolt, men Ole är också grym på att massera genom att "hacka med händerna" (hacking på fagspråk). Perfekt för stela hamstring. På lördag är det lysfesten och jag har bytt till mig en dagvakt istället för kvällsvakt så att jag får med mig festen. Den börjar kl 16 i centrum och kommer innehålla sång, musik, julgranständning och fyrverkerier.
Oles specialitet, "hacking", tack vare snabba trummishandleder!
 
 

Kommentarer

Postat av: Gustav

Publicerad 2014-11-27 07:44:24

Ses snart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela