pigenlina

Mamma i Bergen

Publicerad 2014-10-26 19:28:18 i Allmänt

I helgen fick Ole och jag besök av både min mamma och hans föräldrar. Det har varit en riktig myshelg och jag har njutit av ledighet och familjekärlek varje minut. I fredags slutade jag jobbet kl 16, och då kom mamma och Ole och hämtade mig på dagis. Det var kul att bli hämtad av mamma för första gången i mitt liv. Det är aldrig för sent! På kvällen åt vi middag med mamma och Oles föräldrar, som träffades för första gången. Mamma sov över hos oss och Oles föräldrar checkade in på hotell. På lördagen gick vi på tur och besteg två av Bergens sju toppar, Rundemanen och Fløyen. Turen avslutades med soppbuffé på Fløyen restaurant. Tjejerna (Hanne Marit, mamma och jag) begav oss till Bergens fisketorg och handlade in färsk fisk och räkor till middag. Vi prövade en ny fisk som hette breiflabb, som varken mamma eller jag hade prövat förr. Den var saftig och god och levde långt ner i djupen. Därför såg filéen nästan ut som kött. Hanne Marit och Nils Magnar åkte hem utan att smaka breiflabben, men det var väldigt trevligt att de kom. Kari Synnøve hade ju kommit på överraskningsbesök till Stavanger just denna helgen, så de skulle spendera lite tid där också. Efter en mysig kväll med många intressanta samtalsämnen somnade vi gott. Söndagen fylldes av en promenad längs Fjellveien till bryggan i Bergen, och lunch på caféet Klosteret. Nu har vi följt mamma till flygbussen och saknar henne redan. Nu har jag fått så mycket energi att jag skulle kunna jobba alla dagar fram till jul. Tack mamma, Hanne Marit och Nils Magnar för en kanonhelg! Ta fram paraplyet, för här kommer ett bildregn.
Vi gick Tarlebøveien upp till Fløyen, en tur på ca tre timmar.  
Vi fick se mycket natur, och känna på både vind och regn. Här ser ni fyra väderbitna ansikten.
Fiskmästaren gav oss tips om tillagning och tillbehör till breiflabben, en fisk som smakade bättre än vad den såg ut.
De två mammorna i Bergen i matchande regnkläder. Lika långa och lika gamla, nästan tvillingar!
Hela gänget på tur!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-10-26 22:28:20

Toppenhelg!!! Pusspuss

Postat av: mormor

Publicerad 2014-10-26 23:05:01

Vad fisken än smakade var den säkert godare än den såg ut.
Puss

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-27 12:39:06

Oj vad Ole är lik sin mamma!!!

Postat av: Pillan

Publicerad 2014-10-27 16:11:55

Så mysigt ni ser ut att ha haft det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela