pigenlina

Ett aktivt liv

Publicerad 2014-09-04 12:41:10 i Allmänt

Jag tycker om att leva ett aktivt liv. Helst vill jag röra på mig varje dag, och bli riktigt svettig i alla fall 5 gånger i veckan.  Det gör att jag orkar mer, blir gladare och smartare. Än sålänge har jag inte fått en lika stor vänskapskrets i Bergen som jag hade i Odense, och då tackar jag Gud, mamma och pappa eller vem som nu är ansvarig för att jag faktiskt tycker att träning är riktigt kul. Med träning har du alltid något att göra! Såhär kan en träningsvecka i Bergen se ut för mig. 
* Ett löppass med styrka mitt i (4,5 km löp - styrka - 1,5 km löp).
* Ett löppass på 6 km = två varv runt vattnet (platt).
* Ett löppass på 7 km med upp- och nedförsbackar.
* En tur upp för Ulriken, eller promenad upp till Fløyen.
* 2 dagar vila.

Dock tror jag att min kropp fortfarande är lite ovan vid turer och framfotalöpning. Just nu känns högra lårets baksida lite stelt. Är osäker på vilken muskel det kan vara, eftersom smärtan är lokaliserad mitt på. Har Pillan och Björn något förslag? Tror det kan bero på överansträngning och eventuellt sträck. Jag upplever ibland att knät kan översträckas om jag råkar sätta ner foten i en liten grop. Känner andra framfotalöpare igen sig? Nu har jag i alla fall smort in med tigerbalsam och hoppas på att själva massagen och det ökade blodflödet hjälper.
Utsikt från Ulriken.
Jag och Ulrikstornet, som lyser om natten precis som Globen...





Kommentarer

Postat av: Pernie

Publicerad 2014-09-04 14:42:08

Skulle t.ex. kunna vara muskelfästen på linea aspera, mitt på femurs baksida. Eller muskelbukarna till hamstrings. Rent anatomiskt.
Tips är att inte supinera foten för mycket vid landning (= landar på ett "låst" ben). En lätt pronerad fot ger mjukare knäled och är till för nedtramp.

Postat av: mormor

Publicerad 2014-09-04 16:18:53

.......och du undrar om det kan vara överansträngning?

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-09-04 18:59:36

Jag håller med mormor....

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-09-05 08:09:28

Min älskling, du lyser inte bara om natten utan även på dagen.
Du är toppen!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela