pigenlina

Ut på tur, aldrig sur

Publicerad 2014-09-17 19:43:49 i Allmänt

Idag har det varit en riktigt bra dag! Den började hos vikarservice, där jag lämnade in polisattest och arbetskontrakt. Nu är jag klar för att jobba på dagis och börjar redan imorgon. Spännande! Efter vikarservice gick jag in på en sportbutik för att köpa en ryggsäck, men kom ut med långt fler varor än det. I tillägg till Bergansryggsäcken köpte jag en fjällrävenjacka (abisko hybrid), ett par långa vandrarbyxor och en Kari Traa-fleece att ha under jackan om det blir kallt. Alla kläder kan jag ha både i Bergen och med på sydamerikaresan. Totalt landade priset på 1400 istället för det dubbla 2800. Nice price! Sedan invigde jag den nya ryggsäcken med en powerwalk längs Tarleböveien och åt lunch vid sjön som vägen slutar vid. Det var härligt att sitta lutad mot ett träd, dricka kaffe och läsa i en bok.
Utsikten längs vägen är fantastisk!
Mamma säger att jag borde få betalt för all reklam jag gör för Bergen, men seriöst. Här hade jag kunnat bo!
Termosen fick också följa med!



Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2014-09-17 21:06:57

Vilken tur att du köpte ryggsäcken och kunde bära hem alla de andra plaggen i.

Pussar och kramar

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-09-18 07:50:28

Som jag längtar till att gå på tur med dig i de fina bergen i Bergen.
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-09-18 08:23:43

Bergen med omgivningar ser verkligen fint ut. Sen är det alltid bra att ha utrustning som funkar, särskilt till reapris.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela