pigenlina

Fotbollsfitness

Publicerad 2015-12-17 21:59:32 i Allmänt

Den här veckan blev det tre träningar med mina fotbollstjejer. En utomhus, en inomhus och ett 1-timmes fitnesspass (bonus). Jag brukar hitta på ett 30 minuter långt styrke/koordination/puls-program som jag kör två gånger, med halva laget åt gången. Varje vecka ser annorlunda ut för att det ska bli så kul och spännande som möjligt. Den sista halvtimmen ägnar jag åt behandling av de skadade. Det känns ultimat att få delta både i aktiv (träning) och passiv behandling av tjejerna. För mig är det nyckeln till succé. Nu har jag skrivit kontrakt med klubben fram till sommaren 2017 och glädjer mig till ett långt samarbete. Jag har lyckats hålla mig frisk sedan min hand-foot-mouth disease och har kommit igång med träningen själv. Det är så härligt! Det finns inget som höjer humöret och sänker stressnivån lika mycket som träning. Förra veckan provade jag på thaiboxning med två tjejer i klassen och löpte intervaller med Kasper, som är sponsrad tävlingslöpare. 
Mamma och jag innan en löprunda i somras. Skorna sponsrades av mamma.  Nästan lika bra som Kasper alltså...


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-12-18 08:11:19

Glöm inte ta med löparskorna när du kommer. Träningskläder kan du låna av mig så blir det mindre packning.
Vi ses snart!
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-12-18 09:08:12

Du är en aktiv tjej.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela