pigenlina

Karneval!

Publicerad 2015-02-16 14:42:04 i Allmänt

Från torsdag till tisdag är det karneval här i Bolivia, och Ole och jag åkte till Oruro (3 timmar från La Paz) för att vara med på den största festen i lördags. Karnevalen i Oruro är känd för sitt långa karnevaltåg med många tusen människor i färgglada kostymer. Så känd att Jude Law var där iår! Under de 10 timmar vi såg på tåget passerade grupper av dansare och hela orkestrar konstant. I en orkester räknade jag ut att det var ca 200 personer, och det var hur många orkestrar som helst. Vi åkte dit med en kompis till Ole och hennes kompisgäng. Det var en upplevelse för livet och extra kul att åka dit med bolivianer som kunde tipsa om bästa maten och säga till när vi skulle ropa "beso" till dansarna för att få en slängkyss. Nu är Ole och jag tillbaka i La Paz. Idag ska vi flytta från Casa Alianza till ett bolivianskt hem bestående av en 29 årig man och hans hundar. Han heter Felipe och är väldigt trevlig. NU: bilder!
Ole och jag på våra sittplatser. Helt plötsligt kunde det starta ett skumkrig (sprayflaskor med skum), och det var det som skedde när den här bilden togs. En sekund senare hade jag skum över hela mig.
Några av de många dansarna.

Vackra kostymer! Ole och jag hade också köpt oss varsin kostym, "papino" som gick hem hos barnen och ledde till att bi blev extra sprayade. 

Ole deltar i dansen!

Dans på nära håll.

Ole med en dansare. 

På kvällen började kostymerna att lysa och flera dansade med facklor. Coolt! 

Ole övervinner hundrädslan med en av Felipes gamla hundar. 




Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-02-16 17:40:09

Häftigt!
Pusspuss

Postat av: Nils Pils Peis

Publicerad 2015-02-16 23:52:29

Verkeleg stil over det karnevalet!
Kjærleg helsing svigerforeldre!

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-02-17 08:41:08

Vilken upplevelse karnevalen måste ha varit!

Postat av: mormor

Publicerad 2015-02-17 14:16:00

Gud, vad coolt!
Flera bilder på hundarna!

Postat av: mormor

Publicerad 2015-02-17 14:16:37

Gud, vad coolt!
Flera bilder på hundarna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela