pigenlina

Desde Puerto Mont hasta Punta Arenas

Publicerad 2015-01-21 18:45:24 i Allmänt

Nu befinner Ole och jag oss på flygplatsen i Puerto Mont. Härifrån ska vi ta flyget söderut till en stad som heter Punta Arenas. Ingen av oss har varit så långt söderut förut, så det ska bli riktigt spännande. Planen är att få till lite vandring i fjällen, i grupp eller ensamma. Vi har lite olika idéer, alternativet är att vi hoppar på en båt. Den sista dagen i Pucon var väldigt trevlig. Ole och jag vandrade i en av Chiles många nationalparker med våra nya vänner Chris (Nya Zeeland) och Jasper (England, såg ut som Daniel Radcliffe). Där fick vi se sjöar och vattenfall, spindlar och ödlor. Det bästa med att resa är alla människor man träffar, och jag ser redan fram emot del två av resan, att hålla kontakten och träffa alla på deras hemmaplan. På så sätt tar resandet aldrig slut. 
Chris, Jasper och Ole i nationalparken. 
De tre bockarna bruse.

Lunchpaus och bad i en av de fyra sjöarna!

Grabbarna grus!

Vi fick en dag i Puerto Varas, som ligger nära flygplatsen vi är på nu. Här badade vi och åt seafood i en rosenträdgård.

Chile går snart om Norge i laxproduktion. 

Till sist vill jag komma med en utvärdering av packpåsarna. Efter tre veckors resande kan jag säga att de är en riktig hit! Jag har en för underkläder, en för smutstvätt, en för skor och en i handbagaget med extrakläder och andra nödvändigheter om storbagaget skulle komma bort (survival bag). Ole har också fått ta del av påsarna, men jag vet inte vad han har i sina. Hursomhelst, tusen tack igen! Muchas gracias. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-01-22 08:00:14

Muchas gracias för ditt bloggande.
Tänker på er.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela