pigenlina

Slutspurten

Publicerad 2015-06-25 21:35:31 i Allmänt

Nu närmar sig resan slutet, och jag tänkte komma med lite olika listor över saker jag kommer att sakna/inte sakna med Sydamerika. Jag börjar med listan över saker jag kommer att sakna:
1. Att varje dag möta människor från olika delar av världen
2. Att prata spanska
3. Friheten och spänningen i att aldrig veta vad en ny plats kommer att innebära
4. Att prova massa olika maträtter
5. Den sydamerikanska kulturen, framförallt musiken och dansen!

Vad jag inte kommer att sakna:
1. Vitt bröd med sylt till frukost
2. Avsaknaden av toapapper på majoriteten av alla toaletter
3. Att alltid ha samma kläder
4. Att behöva pruta
5. Långa bussturer och hela resedagar

Vad jag längtar efter i Sverige och Danmark:
1. Att laga mat!
2. Att träna regelbundet
3. Att alltid ha familj och vänner nära till hands
4. Att följa med på Annas graviditet
5. Att börja plugga igen och vardagen i Odense

Efter ett halvt år på resande fot kommer här min top fem-lista på de bästa upplevelserna i mer eller mindre inbördes ordning:
1. Uppehållet i La Paz, Bolivia, med spanskalektioner och volontärarbete på IDAI. Vi hade tur som fick bo hos Felipe, en vän för livet.
På bilden - den dagliga juicen med grabbarna grus.

2. Surf i Cabarete, Domenikanska Republiken. En vecka med fantastiska människor och surf, som slutade med beach party på stranden.
På bilden - nöjd och glad efter en vecka med surf.

3. Vandringen i Torres del Paine, Chile, med våra engelska vänner. Runt varje hörn väntade en ny utsikt, som förstärktes av det primitiva livet i tält med stormkök. 
På bilden - nästan framme vid sista campen efter tre dagars vandring.

4. Kvällen med vinmakaren Pablo på Hacienda del Plata, Argentina. Att dricka vin direkt från tanken och prata om livet med en lärd man, var en dröm som gick i uppfyllelse. 
På bilden - Pablo in action.

5. Den fem dagar långa vandringen till Machu Pichu, som tog mig till en höjd på 4600 möh och inkaruiner tillsammans med ett kul gäng människor. Det var också en del av mitt resande på egen hand, som jag lärde mycket av. 


Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2015-06-25 22:26:29

Vilken fantastisk resa vi fick följa med på genom bloggen!

Vad jag mest längtar efter att ha Er i närheten och få träffas.

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-06-26 07:52:40

Som jag längtar efter dig och ser fram emot när du kommer hem.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela