pigenlina

Reseplanering

Publicerad 2015-05-29 02:13:18 i Allmänt

Det verkar vara många som är nervösa över att jag ska resa runt själv i två veckor, så här kommer lite lugnande uppdatering. Ole och jag har hittat en hop on hop off-buss som jag kan resa med från Qusco till Arequipa, och från Arequipa till La Paz. Konceptet är väldigt smart, man säger bara var man vill börja och sluta, och så får man hoppa på och av nätverket av bussar som finns. Man får också rabatt på många av aktiviteterna i de olika städerna, som vandringen till Machu Pichu och mountainbiking. Det bästa är att jag inte behöver ta mig till bussterminalen, utan bussen plockar upp mig på hostellet. Jag har ju inget lokalsinne, och bussterminalerna brukar lika lite utanför centrum, i de skumma områdena. Men först ska Ole och jag åka tillsammans till Huancayo, en stad på 3000 m höjd i centrala Peru. Jag gör mig redo för att bli höjdsjuk igen...
I min alpackatröja från Bolivia. Den var för varm i Karibien, men här i Peru behövs den på kvällarna!

// Comprendo muchas personas son nerviosas sobre mi viaje sola por dos semanas. Pero ahora pueden tranquilarse. Ole y yo hemos encontrado un jump on jump off bus que puedo tomar de Qusco a Arequipa, y de Arequipa a La Paz. No necesito ir al terminal, el bus me trae afuera el hostel, y también hay promociones de los diferentes actividades en las ciudades que voy a visitar. Solamente digo donde quiero empezar y terminar, y puedo usar todos los buses en el sistema. Perfecto, y no es caro. Pero primero vamos juntos a Huancayo, una ciudad en las montañas. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-05-29 07:37:31

Så fin bild på dig!
I morgon hejar vi alla på Andreas som springer Sthlm Marathon!
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-05-29 07:50:31

Jag är något lugnare.

Postat av: Cäzi

Publicerad 2015-05-30 19:19:24

Åh, vad fin Evis! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela