pigenlina

Sjukt olägligt

Publicerad 2015-10-26 17:12:40 i Allmänt

Vad jag trodde var en dubbelförkylning visade sig vara höstblåsor, eller mun-hand-fotsjuka. Igår på förmiddagen fick jag fyra små röda blåsor på den högra handryggen och på kvällen började hela handflatan att bränna, klia och svida. Idag har jag små röda utslag över hela händerna och halsen är tjock och öm. Jag var tvungen att sova med ett paket frysta ärtor mellan händerna för att lindra klådan och den brännande känslan. Efter att ha googlat symptom mitt i natten självdiagnostiserade jag mig med höstblåsor. Jag gick till läkaren, som var ganska dålig och varken ställde utfyllande anamnesfrågor eller inspekterade mina händer, men poddade mig djupt ner i halsen och testade kräkreflexen. Han kom fram till att jag i alla fall inte hade streptokocker. Alltid något! Händerna blir prickigare och prickigare och jag kan inte tänka på annat än att de kliar så mycket att jag nästan vill skära av dem. Förfärligt! Jag har provat antihistamin, hydrokortisonsalva och mjöl. Inget funkar. Det enda som har funkat hittills är kyla, så jag ska försöka få tag på en kylande salva på apoteket. Höstblåsor ska tydligen gå över av sig själv på en vecka, men tanken på flera dagar till med handklåda gör mig galen. Det kunde inte ha passat sämre. Vem kommer vilja öva handledsbehandlingar med mig nu?
Imorse 
På kvällen




Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-10-26 17:52:35

Stackars dig. Detdär har jag aldrig ens hört talas om.
Hoppas det snart går över.
Pusspuss

Postat av: Linn

Publicerad 2015-10-27 07:36:41

Åh nej det såg inte alls kul ut:(

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-10-27 07:45:56

Håll ut!

Postat av: mormor

Publicerad 2015-10-27 14:05:21

Ser förfärligt ut!
Kan det vara stressrelaterad?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela