pigenlina

Utmaning!

Publicerad 2015-09-08 10:15:19 i Allmänt

Jag har svårare för att vrida nacken åt vänster än åt höger och har sedan mitt förra klinikophold försökt bemöta problemet på samma sätt som man gör med småbarn. Om ett småbarn inte vill vrida huvudet åt ett håll kan det vara en bra ide att till exempel bära barnet så att det aktivt tvingas se åt det svåra hållet. Utnyttja att barn är nyfikna och vill se ut i rummet. När det gäller mig sover jag alltid med huvudet vridet åt höger, och innan har jag alltid legat på Oles högra sida, på hans axel. Nu gör vi något som de flesta förmodligen inte gör: vi växlar sida i sängen. Jag går oftast och lägger mig först och tar den sida som passar, samt utmanar mig själv i att ligga med huvudet vridet åt vänster. Det kanske låter konstigt, men är värt ett försök. Jag tror att de flesta sover på samma sätt varje natt, och att det kan vara bra att tänka på sin sovposition. Att inte ligga på magen och hyperotera nacken åt samma håll varje kväll, eller ha armarna ovanför huvudet. Så nu utmanar jag er att kommentera hur ni brukar sova, tänka över det i en vecka och se om ni kan somna i en annan position. Vilket håll vrider ni helst huvudet åt, och skulle ni kunna tänka er att inte ha "his and her side", utan växla lite?
När Valentin provade på vår säng...
Armar uppåt sträck!



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-09-08 16:36:36

Måste alltid inta min insomningsposition. På mage med huvudet vridet åt höger. (Om du undrar vem du har ärvt det av.)
Pusspuss

Postat av: mormor

Publicerad 2015-09-12 15:35:01

Jag har ingen aning om i vilken position jag sover.
Jag vet (eller tror) bara att jag somnar på rygg.

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-09-14 07:55:55

Asså, jag vet inte vilken sida jag somnar på. Vänder på mig några gånger innan insomnandet. Vaknar sen i vilken position som helst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela