pigenlina

Från 0 till 4 jobb

Publicerad 2016-02-26 17:04:58 i Allmänt

Det går lång tid mellan inläggen nu, jag har helt enkelt så mycket att göra. Idag var jag på jobbintervju för ett sommarjobb/vikariat på ett äldreboende här i Odense. Jag ska på intro nästa vecka och planen är att jobba som ringvikarie under våren (jag väljer vakter själv) för att sedan få ett fast schema i sommar. Det ska bli kul med ett nytt arbete, med kända arbetsuppgifter. Vård, liftar och äldreomsorg är ju något jag kan. Jag tänkte ta tillfället i akt och öva danskan ordentligt. Hittills har jag ju pratat en form av dansk-svenska, men nu ska jag bli dansk på riktigt. Men hallå, Wilke (telefonjobbet) då? Är det säkert några som tänker. Ja, nu fick jag plötsligt ett jobb till, mitt i all cheer-träning, fotbollsträning, instruktorat, svenska översättningsjobb och telefoninterviews, men jag tror att jag klarar av allt. Cheeren är ju bara en månad, och telefonjobbet på vardagar. Under våren tänkte jag hålla mig till helgvakter på äldreboendet, innan jag vet hur mycket mitt nya telefon-projekt fyller. Det låter kanske komplicerat, men jag har kontroll. Egentligen sökte jag inte äldreboendet som sommarjobb, utan gjorde det samtidigt som Wilke, vilket jag ju fick först, men när äldreboendet hörde av sig och erbjöd sommarjobb och vikariat kunde jag ju inte tacka nej. Dessvärre kommer jag inte att vara så mycket i Sverige i sommar - jag jobbar hela juli och augusti och har undervisning fram till mitten av juni, men några veckor hinns med. Man ska vara glad och tacksam över att man har ett jobb och en kropp som håller till det, det är inte alla som har. Jobbåret 2016 fortsätter... Istället är ni välkomna på besök hos mig. I min nya lägenhet kan jag  erbjuda frukost med färskt bröd från bagaren runt hörnet, långa promenader längs Odense å, som ligger rätt runt hörnet, och mysiga kvällar med irish coffee i min nya soffa. 
Bilder från sleep over hos Jeanette i måndags...




Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2016-02-26 21:16:17

VAAAA??? Ska du inte va i Sverige i sommar... besvikelse!!!!

Postat av: mormor

Publicerad 2016-02-26 22:18:40

Odense ligger nära Lomma.

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-02-27 08:02:44

Jösses vilket tempo!

Postat av: Pillan

Publicerad 2016-02-27 10:14:21

JAG vill komma till O-town!!!

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-02-29 08:10:50

Mormor och jag kommer och hälsar på i sommar.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela