pigenlina

DM i cheer 2016

Publicerad 2016-03-20 19:46:57 i Allmänt

Helgen ägnades åt Danmarksmästerskapen i cheerleading, som ägde rum i Brondby utanför Köpenhamn. Vi åkte buss från Odense på fredagkvällen (flash back till gympatiderna) och hann inte så mycket mer den kvällen än att spacea (testa platsförhållandena på cheer-mattan). Sedan lade vi oss för att sova i en gymnastiksal med 200 andra personer. Ni hör själva, perfekta förhållanden för en god natts sömn. Jag somnade i och för sig fint (inget hindrar mig), men vaknade kl 03:55 (!!) av att ett lag hade tänt lampan i heeela salen för att börja göra sig iordning. Hur lång tid kan det ta att fixa håret liksom? Jaja, det vara bara att dra sovsäcken över huvudet och sova vidare. Efter att alla miniorer tävlat var det dags för oss att komma igång med uppvärmning, förträning och tillslut tävling. Det gick bra för laget, vi gjorde ett fint helhetsintryck, även om några stunts (bygg) föll. Vi kom på första plats i vår kategori (seniorer lvl B) och kammade hem guldmedaljen. Skönt efter en intensiv månad! Nu lägger jag cheerskorna på hyllan (de är ändå för små) och slutar min cheerlarriär på topp. Tack Vikings cheerleaders för en kul helg!
Glada cheerleaders.
Liberty (lib) med scorpion. Jag står på botten i den främsta gruppen.



Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-03-21 08:06:05

Snyggt att sluta på topp, när du står på botten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela