pigenlina

Första introdagen

Publicerad 2016-03-10 13:56:28 i Allmänt

Idag har jag haft min första introdag på äldreboendet. Det finns 6 avdelningar totalt, med 9 boende på var avdelning. Nu har jag ju bara sett en av avdelningarna, men den jag såg var lugn och fin. I och med att jag jobbade på korttidsavdelningen i Bergen kommer nog allt annat att vara långsamt. Imorgon ska jag gå kvällsvakt, sen kan jag börja boka in mig på pass. Igår började jag ett nytt projekt på Wilke (telefonjobbet), med målet att få ihop 30 intervjuer per månad. Bara igår genomförde jag 22 st, så det jobbet kommer nog inte fylla så mycket i vår (såvida det inte kommer fler projekt). Kommer ni ihåg när jag precis hade flyttat till Odense? Då fick ni danska glosor av mig. Det ska ni inte få den här gången, men jag tänkte skriva mina favorituttryck efter 5 år i Danmark:
- God arbejdslyst
- God träning 
Tänk vilken fin start på dagen det ger! Det tycker jag att vi ska ta med till Sverige (om det inte redan finns... Finns det? Hälsningar språkförvirrad). På tal om Sverige. Igår var vi några som såg Bo Kaspers orkester live i Odense. Härligt band med härlig musik. Det var vi och massa 40+ i publiken. 
Bild: vardagsglädje


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-03-10 16:42:53

Vi saknar dig och ser fram emot påskhelgen!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela