pigenlina

Tentaplugg

Publicerad 2016-03-31 18:09:18 i Allmänt

Nu är examensläsningen i full gång. Med examensläsning menar jag tentaplugg, det är så vi säger det här i Danmark. Efter fem år utomlands är det bara att acceptera att jag har blivit som svenska hollywoodfruar. Utryck som "succefull", "på ett tidspunkt" och "gör mening" låter helt normala i mina öron. Ibland kan jag bli helt förvirrad och inte veta i vilket sammanhang jag ska placera ord som "rolig", "rask" och "hemma", eftersom de betyder helt olika saker på svenska och danska. Nåja, det löser sig. När det går som längst drar jag till med meningar som varken är svenska eller danska, som "man kan inte dra alla över en stack". 
Ikväll ska jag träna mina fotbollstjejer, och efteråt är planen att möta upp Ellen och Molly på Nelles för ett glas vin. Lite avslappning måste man hinna med under examensläsningen. En slags restitution kan man säga.
Pillan förevigade felsägningen med en snapchat:


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-04-01 07:50:08

Jag tycker det är jättekul med dina svensk-norsk-danska ordval som ploppar upp ibland.

Pusspuss

Postat av: Pillan

Publicerad 2016-04-02 11:19:51

Under... Det var under en stack. Haha <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela