pigenlina

Edinburgh

Publicerad 2016-11-23 21:57:33 i Allmänt

Nu är jag tillbaka i Odense efter en helg i Edinburgh. Jag har inte varit utanför Norden sedan min sydamerikaresa, så det var verkligen dax att lufta sig lite. Ebba och Linn anlände tidigare under dagen och väntade mig när jag kom med flygbussen. Ludde och hans vänner lagade burritos lagom till vi kom till deras hus. Fantastiskt välkomnande! Och inspirerande. Burrito blir veckans matlåda. På kvällen drack vi öl, uppdaterade varandra om senaste nytt och lärde känna Luddes roomies. På lördagen gick vi till Canyon hill, en kulle i staden med fin utsikt. Vi tog massa bilder och kikade ut över Edinburgh. Man kan förstå att J.K. Rowling fick en del inspiration från staden. Slottet ser ut som Hogwarts, alla byggnader är gjorda i sten och butikerna små med gammeldags utseende. På kvällen gick vi på whiskeysmakning, fick höra om hur whiskey blir till och smaka olika sorter. Efter whiskeyprovningen lagade vi carbonara med killarna, drack öl och gick på pub. Morgonen efter sov vi länge, tog en afternoon tea till frukost och åt klassisk skotsk middag: haggis (ko-inälvor) med potatismos. Det var faktiskt gott! Tack till Ebba och Linn för trevligt resesällskap och extra tack till Ludde med vänner för gästfrihet!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2016-11-23 22:06:18

En riktig panghelg! Det gör vi om snart igen! <3

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-11-24 16:04:57

Funderar på att haka på, ni verkar ha så kul.....
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela