pigenlina

Long time no see

Publicerad 2016-10-23 18:28:27 i Allmänt

Det var längesen jag bloggade, så här kommer en uppdatering om senaste tiden. Ämbetsexamen närmar sig med stormsteg, och jag pluggar undersökningar, diagnoser och behandlingar varvat med bilddiagnostik. Ämbetsexamen består av 15 stationer med olika uppgifter, som anamnes, differentialdiagnostik, klinisk och paraklinisk undersökning. Det kan vara allt från diskbråck till malignt melanom och psykosociala faktorer. Jag gillar examensupplägget. Praktiska tentor skrämmer många, men jag ser det lite som improvisationsteater. Det är kul att inte veta vad som ska presteras på förhand, utan bara kasta sig ut i det. I övrigt rullar vardagen på med träning av mig själv och forbollstjejerna, vinterbad varje tisdag och vännerhäng.

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-10-24 08:16:15

Inga magplask nu bara.

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-10-24 13:21:02

Coolt med vinterbad.
Snart kommer din väska.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela