pigenlina

Veckovila

Publicerad 2016-10-09 10:22:00 i Allmänt

När jag jobbade på Nacka seniorcenter i somras, kunde det stå dax för "veckovila" i schemat, för att schemaläggarna skulle komma ihåg att lägga in lediga dagar. Den här veckan var vår radiologiundervisare sjuk, så jag fick veckovila både onsdag och fredag. Jag var såklart tvungen att plugga hemmifrån istället, men kunde gå upp en timme senare, tända ljus och äta frukost långsamt. Det behövdes! Det var dax för veckovila. Nu är jag redo för ytterligare en vecka på Middelfart Ryggcenter, träning med tjejerna och plugg inför ämbetsexamen. Idag spelar tjejerna fotbollsmatch, och jag följer med som sideline kiropraktor. Efteråt är planen att plugga, ha hemmaspa och förbereda för veckan. Söndagsvanor. Nu sitter jag och ser Skavlan, mitt nya favoritprogram. Igårkväll läste jag klart "Livet efter dig", som jag fick låna av Linn. Herregud vad jag grät! Vilken bok. Jag måste se filmen.
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-10-10 07:54:01

Filmen är också jättebra.
Läs också fortsättningsboken: Arvet efter dig.
Jag har den så du kan ta den nästa gång vi ses.
Pusspuss

Postat av: Linn

Publicerad 2016-10-11 12:54:08

Ja du måste se filmen! Jag har sett den två gånger på bio...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela