pigenlina

Dating on my own

Publicerad 2016-09-25 20:13:57 i Allmänt

Den här helgen har jag varit på date med kärleken i mitt liv, mig själv. Igår tog jag med mig själv på bio för att se Bridget Jones baby, och idag lagade jag pannkaksbrunch till middag. Just nu sitter jag med fötterna i ett varmt fotbad och väntar på att ansiktsmasken ska torka in. Söndags-spa på hög nivå. Tidigare idag tog jag en löptur till hamnen, där jag körde styrka och gymnastik, och sedan hakade på ett gäng som spelade volleyboll. Efteråt tog vi ett dopp för att njuta sommarvädret och bada av oss all sand. I fredags lagade jag trerätters till Sander och Kasper. Jag var ju skyldig killarna en middag efter förlusten i 5-minuters loppet. Det blev miniburgare av coctailtomater, mozarella och basilika, samt dadlar i bacon till förrätt, hamburgare med hemmalagat dinkelbröd, guacamole, grönsaker och sötpotatispommes till huvudrätt, och sist men inte minst pavlova med lemoncurd, banan och hallon till efterrätt. Till desserten hörde också en whiskey sour. Om jag skulle beskriva helgen med ett ord skulle det vara MYS. Söndag har blivit min slappna av och planera inför veckan dag. Jag tycker om att blogga, planera tjejernas träning och följa upp på skolarbetet under veckan som varit. Idag fick jag en idé angående tjejernas träning. Vissa gym har barnpassning, så att föräldrarna kan träna ostört. Jag tycker att föreningar som exempelvis fotbollsklubbar borde ha "föräldrapassning". Många föräldrar skjutsar sina barn till sporter, och kan lika gärna träna själva under tiden. Tänk vad bra det hade varit för folkhälsan. Över till något helt annat. På fredag är det fest med kiropraktorföreningen på skolan. Temat är "allt gott från havet" och jag tänker mig en kostym i den här stilen. Jellyfish. Snacka om att rocka dansgolvet.
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-09-26 09:12:34

Så bra att du kan ta det lugnt ibland i ditt eget sällskap.
Jag tror att det är viktig, hälsar experten från Ronnebyvägen.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela