pigenlina

Fotbollstjejer

Publicerad 2016-09-15 23:00:53 i Allmänt

Nu har jag kommit igång med styrketräning och behandling av mina fotbollstjejer. Det är så kul och jag glädjer mig till varje träning. Upplägget är styrka, stabilitet och rörlighet på tisdagar följt av diagnos, behandling och rehab på torsdagar. Oftast ger jag aktiv behandling, dvs att spelaren behandlar sig själv med specifika övningar och utsträckning, i kombination med passiv behandling, exempelvis triggerpoints (dvs spelaren är passiv). Under sommarlovet har två spelare haft av korsbandet, en brutit foten och flera stukat anklarna, så det finns en del att göra. 
Annars rullar veckorna på i rasande fart, jag hinner knappt med. Klinik, träning, fotbollstjejer och plugg ska blandas med vänner och hobbys. Igår var det högsommar i Odense och många passade på att mysa i mosen med öl, kubb och picknickfiltar. Imorgon ska jag på ölprovning med kiropraktorföreningen, och på lördag har Jeanette födelsedagsfest. Det finns så mycket jag vill hinna med under hösten, men det är ett lyxproblem att ha för mycket kul på gång. Till kul hör också saker jag bara är sugen på att göra, tex köra ut på landet, lägga sig på biltaket och se på stjärnorna. Eller måla en tavla att ha över soffan. Eller planera 25-årsfest med Pillan. Listan kan göras lång. Vad har ni för höstönskningar? Avslutar med en screenshot på en väninnas instagram. "Sky is not the limit". Så sant som det är sagt. 


Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2016-09-16 18:32:00

Åh jag vill också ligga på biltaket och kolla på stjärnorna med dig!

Postat av: mormor

Publicerad 2016-09-20 16:59:05

Biltak, tack, om du hjälper mig upp.

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela