pigenlina

Klinik och kompisar

Publicerad 2016-09-05 07:20:57 i Allmänt

Nu när jag är i klinik från 8-16 ställer det krav på goda matlådor. I Danmark är det inte tradition att värma rester från gårdagens middag, så vill man inte ha rågbröd gäller det att vara kreativ. Förra veckan körde jag på "latmans falafel", dvs hummus (eller vilken bönmix som helst) med grönsaker och fetaost i tortillas. Supergott! Den här veckan blir det pastasallad med ostsnurror gjorda på smördeg. De dagar jag inte är i klinik kör jag på dubbelmacka av rågbröd. Då har vi inte lunchrast, och måste ibland äta i lektionssalen. Inte läge att börja kladda med hummus. Kom gärna med förslag på kalla matlådor, det kan behövas om några veckor. 
Helgen spenderades i glada vänners lag. I fredags provade Cassandra och jag en av de nya vinbarerna i Odense, och i lördags hjälpte jag Sara att flytta, varpå vi tog en tur till Ikea, åt köttbullar och handlade in nödvändigheter. En bra helg med andra ord!




Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-09-05 07:48:28

Så var det fullt ös igen i ditt liv.
Vi är glada att du bloggar så att vi kan få hänga med.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela