pigenlina

Problem

Publicerad 2017-02-16 20:11:16 i Allmänt

Mamma och jag pratade om problem här om dagen och hur man tacklar dem. Själv håller jag saker och ting inne tills jag har kommit fram till en lösning och kan presentera hela förloppet för vänner eller familj. Att prata om ett olöst problem tycker jag förstärker själva problemet, eller erkänner det från första början. Jag är sällan ledsen, för att jag väljer att vara lycklig. Jag tror att lycka är valbart, och omvänt, att lidande också är det. Pain is inevitable suffering is optional. Hur tänker ni?
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2017-02-17 07:40:16

Du får det att låta så enkelt. Själv är jag tyvärr ältaren. Tur att inte det gick i arv.
Pusspuss

Postat av: mormor

Publicerad 2017-02-18 09:50:25

Jag håller fullständigt med.
Allt kan man ta ifrån en människa förutom en sak:den yttersta friheten att välja förhållningssätt till det som livet har med sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela