pigenlina

Det var en gång en målare

Publicerad 2017-11-30 23:02:46 i Allmänt

Jag är dödstrött, men här kommer en update från dagens målning och officiella lägenhetsköp. Vid ett tillfälle idag hade jag 1.400.000 på mitt konto, men de överfördes lika snabbt vidare igen. Själva lägenhetshandeln är en sak mellan min bank og mäklaren, så jag behöver bara stå och se på när den händer. Nu är jag i alla fall officiellt ägare av min lägenhet, och sedan idag även proffesionell målare. Nils, min chef, följde med mig till en färghandlare efter jobbet och hjälpte mig att köpa in allt jag behövde till målararbetet. På listan stod grundrens, rollers, penslar, färg till tak, väggar och lister, papper till att täcka golv, plast till att täcka köket, spackel och spatlar, och säkert ännu fler saker som jag har glömt. Jag började med att skruva loss gamla persienner, 4 lack-hyllor från ikea och spacklade alla hål. Så täckte jag över alla golvytor med målarpapper (tog oväntat lång tid, men jag låtsades som om jag slog in lägenheten som en present till mig själv). Sen tvättade jag väggar och tak, innan jag gick igång med första lagret färg på vardagsrumstaket. Allt kommer att behöva 2 lager, men det ser lovande ut redan nu. Framförallt var det väldigt roligt. Jag glädjer mig redan till att fortsätta arbetet imorgon. Dagens bästa köp var helt klart skyddsglasögonen. Jag trodde att mamma var överkänslig när hon tingade mig att köpa ett par och skicka bildbevis, men oj vad skönt det var att ha dem när jag målade taket! Och vad skönt det var att ha skyddspappret på mitt nyslipade golv. Två bilder från dagens hantverk. 
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2017-12-01 12:45:05

Så fint inpackat!
När det tråkiga grundarbetet är klart blir allt annat som en dans på rosor, utan törnen, hoppas jag.

Postat av: Pappa

Publicerad 2017-12-02 08:46:05

Du ser ut att ha gjort jobbet enligt alla konstens regler. Bra att du lyssnade på mamma, denna gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela