pigenlina

27 år!

Publicerad 2018-12-19 09:10:00 i Allmänt

Mitt 27:e år har varit händelserikt och alldeles underbart. Det startade i Åre tillsammans med Pillan, Linn och Ebba och fortsatte i Köpenhamn i min första, egna lägenhet. Pappa kom på besök och lärde mig hur man sätter upp hyllor. Jag höll inflyttningsfest för alla mina bästisar. Kjell och jag började gå på Statens museum för konst, Morten och jag gjorde det till en vana att besöka Louisiana museum of modern art. Jag spontanköpte skridskor för att åka på Søerne. Jag inviterade alla mina svenska vänner på påskmiddag, och min underbo Palle klagade på för hög ljudnivå. I april tog Morten och jag flyget till Berlin, besökte en konstbunker, åt ramen och såg på fotbollsmatch. Under våren blev träningen mer och mer seriös. Jag sprang Royal run 10 km på 41:27 och avslutade triathlonsäsongen med en egen halvdistans tillsammans med Kia och Magnus. Utöver träning har det blivit många Sverigeturer: Edvin döptes, midsommar firades och jag startade min första riktiga semester i Jämtlandsfjällen. En ny tradition skapades när vi höll Oktoberfest hemma hos Linn. Hösten har bjudit på massa sociala och kulturella upplevelser. Jag har börjat utforska operakonsten och sett allt från hela operor: Barberaren från Sevilla och Trubaduren, till scener och akter från Bear och La Boheme. Som 27-åring glädjer jag mig till att hålla fast vid alla mina största intressen: träning, vänner och kultur, men ser också fram emot att dyka djupare ner i saker jag vill bli bättre på eller prioritera högre tidsmässigt. Jag vill såklart också ta tillfället i akt att gratulera min andra halva. ’Bedre halvdel’ eller ’media naranja’ beroende på vilket språk man väljer. Jag har precis fått reda på att min kollega väntar tvillingar och blev överlycklig för hennes skull. Det är verkligen ett ovärderligt privilegium  att gå omkring med ovillkorlig kärlek och stöd ända från barnsben. Tack Pillan för alla 27 år tillsammans. För att du är där både fysiskt och psykiskt när jag behöver dig, och pushar mig när jag vill. Du är alltid inspirerande och motiverande och det bästa sällskapet man kan önska sig, oavsett om det handlar om ett tält i fjällen eller en bar i Kødbyen. Tack för att du rymmer hela mig och alla mina säregenheter. Jag har älskat dig sedan vi var samma cell med en kärlek som aldrig tar slut. Grattis till oss! 
(null)

(null)


Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-12-19 21:25:41

En fin sammanfattning. Grattis på födeledagen! Kram Pappa

Postat av: Mormor

Publicerad 2018-12-20 19:00:56

Ni är fantastiska glädjespridare för oss alla!

Pussar och kramar i massor

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-12-21 07:55:08

Vilken fin hyllning till tvillingsyster.
Jag blir alldeles rörd och tårögd.

Postat av: Pillan

Publicerad 2018-12-21 17:33:58

Jag är så lycklig att jag har dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela