pigenlina

December

Publicerad 2018-12-02 13:06:21 i Allmänt

Helgerna fortsätter att vara händelserika! Förra veckan tog jag tåget till Stockholm för att vara en del av mormors överraskningsfest. Jag åkte direkt efter jobbet fredag, tog en morgonjogg med Pillan lördag morgon, och brunchade med Pillan, Ebba och Linn efteråt. Därefter begav vi oss till Linn, gjorde oss fina och fortsatte till Gamla stan, där vi mötte upp resten av familjen. Mormor anlände tillsammans med mamma och Mats, ovetandes om att hela familjen stod redo för att sjunga. Vilken kväll! Jag har världens bästa släkt och mormor är grunden för att den finns till. Jag hoppas att du förstår hur mycket vi alla älskar dig och ser upp till dig. Du är familjens orakel, som både kan leverera ärliga, subjektiva eller objektiva svar, beroende på vad som efterfrågas. Utmanar tankemönster och ger ovillkorlig kärlek. Du är osjälvisk och medmänsklig och har ett fantastiskt stort hjärta i förhållande till din lilla kropp. Tack för allt ovan och ännu mer. 
Den här helgen har jag besökt Cassandra och Viktor i Kolding. Det ligger på Jylland, 2 timmar och 40 min bussresa bort. Vi har firat första advent med lussebullar och Peter Jöbacks julalbum, ätit æbleskiver och druckit glögg med Viktors familj, sett Fredericia teaters produktion av Tarzan the musical och njuit långa frukostar medan vi klämt på Cassandras gravidmage. Nu är jag påväg tillbaka till Köpenhamn. Ikväll ska jag till Kjell för att smaka hans hemmagjorda glögg. Nästa vecka väntar julfest med jobbet. Och juste! Det är ett år sedan jag flyttade in i min lägenhet. Jag är så tacksam och glad för allt i mitt liv just nu. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2018-12-02 16:29:48

Tack för att jag fick uppleva mitt livs största överraskning!
Mitt hjärta är sprickfärdig av all kärlek och värme som strålar från var och en av er och vill aldrig hämta mig från upplevelsen av att se hela min familj samlade för att fira mig.

Tack till Er alla!!!!!!!!!!!!

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-12-03 08:03:12

Verkligen en fantastisk kväll!
Vi har ju också Peter Jöbacks kommentar om våran mormor/farmor.
"Så fräsch 80-åring"!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela