pigenlina

Kultur

Publicerad 2018-02-09 10:07:56 i Allmänt

Igår kom Cassandra på besök från Odense. Hon hade två konsertbiljetter till den danska artisten Alex Vargas, och ville dela dela den ena med mig. Vi möttes på Vanløse station, köpte Te-birkes (ett danskt fikabröd) och startade besöket med kaffe hemma hos mig. Efter det gjorde vi oss i ordning och lagade Coq au vin blanc (tack för receptet Calle!), innan vi begav oss till Royal Arena. Cassandra är en av mina bästa vänner, och det var fantastiskt att ha henne på besök, få uppdateringar från sista gången vi sågs och dela Vargas skönsång tillsammans. Jag har fått mersmak for kulturupplevelser, och glädjer mig redan till 3 juli, då jag har köpt två biljetter till Paul Simons avslutningsturné. Också på Royal Arena i Köpenhamn. Förhoppningsvis får Pillan ledigt och kan följa med. I mars ska Sara och jag på standup med Sanne Søndergaard, och jag kollar upp möjligheterna för att se musikalen Book of Mormon med en kompis från triklubben. Kultur förgyller verkligen vardagen, och jag är så glad över att bo i en storstad där utbudet är oändligt. I helgen tänkte jag ta en långpromenad i byen och kolla in alla ljusinstallationer som har satts upp i samband med Köpenhamns ljusfestival. En kopp varm choklad på det, och jag har den perfekta helgen. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela