pigenlina

Pappa på besök!

Publicerad 2018-01-16 15:24:20 i Allmänt

I helgen var pappa på besök! Han kom till kliniken strax efter lunch i fredags, hälsade på mina kollegor och fick en rundvandring på Kiro-Fys. Efter det gick vi de 2 km hem till mig i Vanløse, tittade på lägenheten, lagade lasagne och drack Carlsberg i äkta dansk stil. Vi inledde lördagen med en brakfrukost (pappa hade tagit med vörtbröd från Sverige, hurra!), innan vi gick till Silvan för att köpa borr och brandvarnare. Lördag förmiddag gick alltså åt att sätta upp 2 hyllor, 2 lampor, 1 brandvarnare, 2 krokar och 2 speglar i lägenheten. Det var skönt att ha pappas expertis och två extra armar. Jag hade aldrig klarat det själv, men nu har jag lärt mig en del tips och trix till nästa gång (då jag kanske måste göra det själv). På kvällen hade jag bokat bord på Gorilla, en restaurang i Kødbyen. Där valde vi avsmakningsmeny med 10 rätter på 5 serveringar. Gud så gott, och Gud så mycket mat! Varenda tugga var fantastisk och jag kommer garanterat tilllbaka. På lördagen fyllde vi återigen magarna, men den här gången med smørrebrød, pilsner och snaps på Told og Snaps i Nyhavn. Därifrån gick vi en runda runt Operan och in i Christiania, Köpenhamns lilla fristad. Söndagkvällen spenderades i Vanløse med kaffe, kort och kakor. Helt igenom en härlig helg med världens bästa pappa. Jag hoppas att du kommer tillbaka snart! 
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-01-16 16:42:58

Vill ha bildregn från lägenheten.
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-01-19 07:34:44

Det var väldigt kul att träffa dig i din danska miljö. Vi fick mycket gjort, och roade oss också som belöning för monteringsarbetet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela