pigenlina

Sandspackel

Publicerad 2018-01-10 06:58:27 i Allmänt

I helgen gick jag igång med att renovera hallen. Jag drog loss 2 lager tapet med målning över, och skrapade bort rester med en liten spackel. Efter rådgivning från diverse familjemedlemmar beslutade jag mig för att bredspackla hela ytan innan jag målade. Så nu är det gjort och jag har rullat på första lagret väggfärg. Den blev vitgrå, eftersom jag tyckte att själva spackelmassan hade en fin färg. Nu återstår bara andra lagret på väggarna, samt alla dörr och golvlister. Renovering blir lite av ett beroende. Jag blir sporrad av att klara nya, svåra utmaningar och har redan börjat youtubea videos som "hur man kaklar om ett badrum". Men efter hallen ska jag lägga hantverkarhatten på hyllan ett litet tag, så får vi se om jag tar tag i badrummet, eller nöjer mig med hur det ser ut nu. Vad mer? Igår klippte jag mig! Nu har jag klavikelkort hår. Dock gick jag igång med slipningen av väggarna efter klippningen, så det var inte så länge håret var stylat, men ändå. Här får ni två bilder: en post-klippning och en post-slipning. På kvällen drog Rasmus och jag till Café Bartoft, där det var live stand up. Sjukt kul och något som jag kommer att göra igen (det är  tydligenvarje tisdag).  Idag är jag, något trött, påväg till Odense för turnusmöte. Det är alltid lika kul att möta klasskamraterna och efteråt ska Louise, Jeanette, Eleonor och jag luncha ihop. Dejligt!
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-01-10 07:34:13

Puder i ansiktet.

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-01-10 11:40:06

Så stolt över dig familjens "handy woman".
Måste dock varna för badrumsrenovering. Det måste du låta fackman göra för försäkringarnas skull, mht vattenskada.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela