pigenlina

Träning

Publicerad 2018-05-11 13:42:52 i Allmänt

Jag startade i KTK-86 (köpenhamns triathlonklubb) oktober 2017, och har alltså tränat triathlon i över ett halvår. Vad kan jag säga? Jag älskar det! Det är fantastiskt att kunna ha så stor träningsmängd utan att bli skadad eller överbelastad. Simningen känns stabil, löpningen går bättre än någonsin och jag har så smått kommit igång med cyklingen. En idealvecka ser ut som följer:
  • Måndag: styrketräning själv 1 h, simning med klubben 1 h
  • Tisdag: löpning och core med klubben 1,5 h
  • Onsdag: cykling med klubben 2 h
  • Torsdag: löpning själv 1-1,5 h, simning med klubben 1,5 h
  • Fredag: vila
  • Lördag: simning 1 h, löpning 1 h båda med klubben
  • Söndag: aktuellt vila, cykling i framtiden
Det är inte alltid jag kommer iväg till klubbträning om lördagen, men när jag gör så är det världens bästa start på helgen. Nu har jag officiellt anmält mig till Øresund triathlon den 9 september. Det är en halv ironman-distans. Alla som vill får komma och titta. Det är dagen efter Midnattsloppet i Malmö, så det går an att slå två flugor i en smäll. 
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-05-14 06:51:05

Vältränad är bara förnamnet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela