pigenlina

Helg ljuva helg

Publicerad 2018-10-24 10:11:32 i Allmänt

Förra helgen packade jag min ryggsäck och tog tåget till Odense. Sara och Nick mötte mig på stationen innan vi åkte hem till deras nu gemensamma hus. Där väntade en storslagen brunch och massa updates på livet. Mätta och belåtna gav vi oss ut på stan för att besöka Odenses alla butiker. Shoppingen efterföljdes av  irish coffee tillsammans med Ellen och hennes pappa, medan vi kikade ut över en glad blandning av odensebor, häxor och troll (det var Harry Potter-dagarna i Odense). På kvällen var jag bjuden hem till Louise, som hade lagat pumpa och paprikasoppa. Louise är den bästa kock och bartender jag känner, och middagen efterföljdes av egenkomponerade gin-drinkar, innan vi fortsatte ut i Odense by. Öl på Amys, drinkar på Gertruds och dans til klockan 4 på Blomsten och Bien. Eleonor och hennes dotter Lea var med oss under middagen, och Jeanette joinade oss i byen, så jag fick träffa alla mina allra bästa Odensevänner på under ett dygn. Den här veckan har jag haft så mycket energi att jag nästan inte kunnat somna på kvällarna. Vilken panghelg! Jag njuter fortfarande. 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela