pigenlina

Amfibiemannen

Publicerad 2019-08-02 19:14:40 i Allmänt

Förra helgen tävlade Pillan och jag i Amfibiemannen, ett swimrun på Arholma. Vi simmade och sprang oss igenom 26 km, 21 km på land, 5 km i vatten. Det var nog den roligaste tävlingen jag någonsin gjort! För det första var det fantastiskt kul att tävla i par med Pillan. För det andra var naturen runt Arholma extremt vacker (och utmanande!). I och med att Pillan, pappa, Mats och jag åkte över till Arholma redan på fredagen (tävlingen ägde rum på lördagen), kändes det som att vi fick en liten minisemester på ön. Vi kom i mål på tiden 4:36, vilket räckte till en 4:e plats. Nu ska vi lära oss att simma med handplattor och pull bouy’s, för att vara med i konkurrencen om pallplatserna. Alla deltagare, funktionärer och publik var otroligt snälla, och stämningen var på topp hela dagen. Swimrun som träning- och tävlingsform har verkligen gett mersmak, och Pillan och jag kollar redan in några av de senare tävlingarna i år. Jag vill göra det igen! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2019-08-03 21:27:50

Det var mycket kul att vara åskådare också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela