pigenlina

En välsignad jul

Publicerad 2019-01-03 10:14:00 i Allmänt

Nu är jag tillbaka i Köpenhamn efter fantastiska jul- och nyårsdagar i Sverige. Jag åkte till Stockholm den 23, och sov i mammas lägenhet med henne och mormor. Julafton startades med 6 km löpning och smoothie, innan Ronnebygänget begav sig iväg till Sollentuna. I Sollentuna väntade resten av släkten: pappa, farfar, Anna, Robban och barnen, robbans mamma, Pillan och Andreas. Alla bidrog till julbordet och det spelades om julklapparna i vanlig ordning. Själv vann jag en bok om sörmlandsleden som jag glädjer mig till att utforska i sommar. Mellandagarna ägnades åt mer familjemys och lite vännerhäng. Jag träffade Mats, en kiropraktor som bodde hos mig i Odense när han skulle göra upptagningsproven till Syddansk universitet. Nu jobbar han i gamla stan efter 5 år i England. Vi hade inte sett varandra på 7 år, och uppdaterade varandra på livet medan vi drack mjöd. En fantastisk kväll! Den 27 december tog jag nattåget till Åre för att åka skidor och inviga 2019 med Linn, Ebba, Robert, Douglas, Tim, Emilia, Joel, Linnéa och på själva nyårsdagen Emil och Hanna. Vi var ett stort glatt gäng som slirade i backarna, spelade sällskapsspel, gick på afterski och lagade massa god mat. 2018 avslutades och 2019 börjades på bästa sätt och nu glädjer jag mig till att göra massa kul planer för månaderna som kommer. Först ut är AAlborg med Sara och Kajsa. Vi ska hälsa på Maren i hennes nya hus. Helgen efter ska jag se The Phantom of the Opera på Det Ny Teater här i Köpenhamn, och torsdagen den 23 har jag köpt biljetter till min favorit standup-komiker Sanne Søndergaard. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela